Handelsbetingelser hos Unixme

1. Levering 
Unixme syer alle ordre på egen systue i Danmark, hvorfor produktionstiden kan variere i travle perioder, i ferie og højtider.
 
Vi bestræber os på at levere alle ordre inden for 4 uger af tidspunkt for ordreafgivelse. Unixme leverer på alle hverdage og ordre afsendes med GLS.

2. Fortrydelsesret 
Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop. 

Der gælder ikke en 14 dages fortrydelsesret for specialfremstillede varer. Der er tale om en specialfremstillet vare når varen er specialfremstillet til forbrugeren. Dette vil f.eks. være tilfældet hvor varen er tilpasset forbrugerens mål i længe eller bredde. 
 
Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du modtager ordren. 
 
Fortrydelsen skal anmeldes til info@unixme.dk eller via Instagram senest 14 efter modtagelse af ordren og fra fortrydelsen skal der senest 14 dage efter ske returnering af forsendelsen. 

I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Når du har givet os besked om returneringen, vil du modtage et link til vores standard-returformular.

Returneringsomkostningerne er kr. 49 inkl. moms. Returneringsomkostningerne betales af forbrugeren.
 
Forbrugeren bærer selv risikoen for varen, hvis den skulle forsvinde eller blive beskadiget under forsendelsen tilbage til Unixme. 
 
2.1 Varens stand, når du sender den retur 
 
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 
 
3. Reklamationsret 
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til Købeloven. Din reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. 
 
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet. 
 
Ved brug af reklamationsretten vil Unixme dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. 
 
Ved returnering, rettes henvendelse til og reklamationen sendes til: 
 
Unixme 
Gl Vejlevej 41 
7200 Grindsted 
Danmark 
+45 61 72 87 84 
 
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. 
 
4. Refusion 
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. 
 
5. Betaling 
Unixme modtager betaling med Visa/Dankort, Visa Debit, Visa ElectronMastercard DebitMaestroBetaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. 
 
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. 
 
Unixme bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
 
Unixme 
Frederiks alle 79.2  
8000 Aarhus C 
Danmark 

6. Klagemuligheder – oversigt og links: 
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til: 
 
Center for Klageløsning 
 
Nævnenes Hus, Toldboden 2 
 
8800 Viborg 
 
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nænnenes Hus: 
 
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. 
 
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr 
 
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@unixme.dk

Siden er opdateret pr. 18/07/2024

Hvad leder du efter?